Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/h38683/domains/civilearn.com/public_html/libraries/legacy/form/field/form.php on line 1

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/h38683/domains/civilearn.com/public_html/libraries/legacy/form/field/form.php on line 1

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/h38683/domains/civilearn.com/public_html/libraries/legacy/form/field/form.php on line 1

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/h38683/domains/civilearn.com/public_html/libraries/legacy/form/field/form.php on line 1

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/h38683/domains/civilearn.com/public_html/libraries/legacy/form/field/form.php on line 1
**سیویلرن - اثر زلزله قائم در ترکیب بار سبک**

پرسش و پاسخ

0
سلام مهندس امینی عزیز
مهندس فرض کنیم ساختمان ما در تهران هست شرایط ساختمان هم طوری هست که اثر زلزله قائم امری اجنتاب ناپذیر است.میدونیم که در این پهنه لرزه خیزی هم ضریب بار مرده به علت اثر قائم زلزله افزایش پیدا میکنه.
حالا یه سوال
چرا در ترکیب بارهای سنگین ضریب بار مرده افزایش و Ev به صورت مثلت ولی در ترکیب بارهای سبک برعکس عمل میکنیم؟

**پاسخ پذیرفته شده**

**سه شنبه**, **جولای** 19 2016, 07:00 PM - #??COM_EASYDISCUSS_POST_PERMALINK??
0
سلام مهندس جان
همانطور که در ورکشاپ تخصصي ترکيبات بارگذاري هم گفتم ؛ به طور کلي 4 الگوي بار داريم.
DL
DL+LL
DL+LL+E
DL+E
همانطور که خود شما هم ميدونيد ترکيب بار سوم به قول ASCE7-10 ترکيب بار لرزه اي سنگين است و ترکيب بار چهارم ، ترکيب بار لرزه اي سبک است.
هر يک از اين الگوهاي ترکيبات بار فلسفه اي دارن و هدفي در پست آنها نهفته است.
ترکيب بار لرزه اي سبک ؛ همواره به دليل ايجاد بحراني ساختن اثر آپليفت در سازه بوجود آمده است. يعني در ترکيب بار سبک مقدار نيروي مرده کم شده (ضريب آن 0.9 است) و همچنين بار زنده هم حذف ميشود تا به طور کلي بارهاي ثقلي کاهش پيدا کرده و آنگاه اثر کشش ناشي از نيروهاي زلزله بحراني گردد و سازه براي اين اثر طراحي شود.
حال در اعمال نيروي قايم زلزله نير بايد اين هدف همچنان دنبال شود. پس اگر ضريب بار مرده در ترکيب بار سبک افزايش داده شود (به مانند ترکيب بار سنگين) آنگاه ديگر بحراني ساختن اثر آپليفت (بلندشدگي) در سازه تامين نميگردد.
لذا بايد همواره نيروي قايم زلزله در ترکيب بار لرز ه اي سبک ، از ضريب بار مرده کاهش يابد تا همچنان اثر آپليفت در سازه بحراني باشد و سازه براي آن طراحي شود.
براي رفع ابهامات خود در ساخت ترکيبات بار بهتره به ورکشاپ رايگان ترکيبات بار مراجعه کنيد.
اين ورکشاپ در 5 جلسه 2 ساعته برگزار شد و فيلم آن به رايگان در دسترس است.
از لينک زير ميتوانيد اين ورکشاپ را دانلود کنيد.
پاينده و پيروز باشيد

دانلود رايگان ورکشاپ ترکيبات بار طراحي ساختمان
**پاسخ به درستی کمینه شد** **نمایش**
**پاسخ ها** (0)
  • **هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است**
**پاسخ شما**

اشتراک ايميلي در فيد سيويلرن

 برای اطلاع از آخرین محتوای سیویلرن در ایمیل خود ؛ ایمیل آدرس خود را در کادر زیر وارد نمائید.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

راه های ارتباطی با ما

ایمیل آدرس :

Info@Civilearn.com

Civilearn@gmail.com

تلفن : 

+98 912 88 76 100

مدیریت (اتیلا امینی) :

Atila.Amini1977@Gmail.Com

درباره ما

گروه آموزشی-مهندسی سیویلرن از سال 1387 با وب سایت عمرانکده آغاز کرده و تا به امروز همچنان ؛ کار خود را با نیت خدمت رسانی صادقانه و خدمات رایگان به مخاطبان و همراهانش ؛ در بستر مجازی نت دنبال کرده است.

 

logo-samandehi

گروه و کانال ما در تلگرام

  • گروه تخصصي سیویلرن  ؛ بحث و گفتگو پيرامون طراحی و محاسبات ساختمان
  • کانال سیویلرن ؛ انتشار محتواي وبسايت و درج برنامه هاي آموزشي اعم از ورکشاپها و وبينارهاي مهندسي

@Civilearn 

  • ارسال درخواست عضویت در گروه تلگرام :
  • +98 912 88 76 100
  • @Atila_Amini

**میزکار رفع اشکال جوملا**

**جلسه**

**اطلاعات پروفایل**

**حافظه استفاده شده**

**پرس وجوها از پایگاه داده ها**

**خطا ها در فایل زبان**

**فایل های زبان بارگذاری شده**

**کلمات ترجمه نشده**